Sunday, November 26, 2017

Google vertaling

Hieronder staat de eerste versie van een stukje dat ik zaterdag 25 november 2017 op mijn blog Tutto è possibile schreef en meteen liet vertalen door google (google vertaling wordt steeds beter). 

Een blog heeft mogelijkheden, die een commerciële uitgever niet biedt. Het heeft ook een nadeel: je kunt eindeloos de tekst blijven veranderen. Dat is wat ik doe met mijn literaire teksten op een privé blog en bijna nooit met de teksten op mijn publieke bloggen.

Het korte stukje hieronder breidde ik de dag erop uit - zie Tutto è possibile - en ik zette er later een paar links in naar filmpjes die op mijn youtube site te zien zijn (meer dan 200 filmpjes).

 

Ik zal je missen, vriend

We ontmoetten elkaar in een huis op de dijk, dezelfde dijk waarop ik woon, maar een beetje verder in de richting van de sluizen. Ik denk dat je ze nooit hebt gezien, de sluizen van Schellingwoude. Er is nog tijd om ze te bezoeken, ze zijn niet ver van ons huis.

Ik herinner me heel goed onze eerste ontmoeting in dat huis bij de sluizen. Je maakte het huis schoon op verzoek van mijn zwangere nichtje die er een week in had gewoond en het schoon moest achterlaten.

Toen je klaar was met je werk nam ik je mee in de auto naar de halte van bus 32. Onderweg hadden we het over Latijns-Amerika, over het schoonmaken van huizen, en nog iets anders.

Toen mijn partner en ik later op zoek waren naar iemand die ons kon helpen ons huis schoon te maken, dacht ik meteen aan jou. Dat is mijn herinnering aan de loop der gebeurtenissen, Aafke heeft een andere herinnering ...

Jij zag altijd de positieve kanten van de Nederlandse samenleving en nu je vertrek nadert, zie je die nog beter, denk ik. Wat ik altijd leuk vond met jou was om over de grote en kleine dingen in het leven te praten. Je bent een heel goede persoon, ik beschouw het als een eer om je vriend te zijn.

Op de bruiloft van mijn dochter heb ik je gefilmd, samen met je partner. Ik zal je een usb-stick geven met de beelden die ik heb gefilmd. Bij een vorige gelegenheid (misschien herinner je het je niet) heb ik je ook gefilmd, dat wil zeggen, ik heb je stem opgenomen. Ik ga op zoek naar de youtube-video waarin je stem te horen is en zal je de link geven.

Wat kan ik je nog meer vertellen?

Ik ga je missen, vriend.
 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home